Thursday, February 24, 2022

Min skoluppsats för barn

Min skoluppsats för barn



Mitt skolbibliotek är alltid öppet för alla runt om i staden. Varje klassrum är annorlunda och speciellt på sitt sätt. De vet hur man håller en balans mellan studier och andra aktiviteter. Min skolmiljö är väldigt lugn och bra, alltid positiva tankar genereras i mitt sinne och jag uppmuntras alltid att gå vidare i min min skoluppsats för barn. Att se de gröna träden och träden i skolans lokaler fräschar samtidigt upp sinnet, det hjälper också att förstå naturens betydelse. Vi älskar att studera på biblioteket under våra lediga timmar.





Läsarinteraktioner



Min skoluppsatsVi har alla gått i skolan och älskat varje ögonblick vi har gått där borta eftersom det är byggstenen och väsentliga inslag i vårt liv. Vi älskar alltid att skriva om vår barndom och livet vi har tillbringat i vår skola tillsammans med minnen relaterade till vår barndom. Här skriver vi om massor av korta och långa uppsatser om min skola för elever som vill få en idé om att göra kreativt skrivande och vill återuppleva barndomens ögonblick. Ladda ner PDF-filen här. De mest minnesvärda minnena är de som spenderades i våra klassrum. Ofta är våra skolor nära eller långt borta och vi gör sällan ursäkter för att gå till skolan för att vakna tidigt på morgonen. Våra skolor får oss ofta att trivas.


Min skola låg nära mitt hem och jag min skoluppsats för barn min skola lärde mig så mycket att ett barn borde veta precis om etik, principer och alla slags aspekter av livet. Jag tyckte att min skola var väldigt söt precis som himlen på jorden som förbereder de små sinnena för många stora uppgifter, min skoluppsats för barn. Jag skriver en väldigt enkel uppsats om min skola där jag beskriver min skola och belyser dess aspekter. Jag är mycket stolt över min skola eftersom den inte bara ger utbildning utan hjälper oss att bygga en bättre morgondag. Det är ett verktyg för att bygga karaktär för vilken nation som helst och jag tror verkligen att det här är ett bra ställe att ge plats för framtiden, min skoluppsats för barn.


Jag är verkligen välsignad att få studera i den här skolan vilket är riktigt bra. Jag tyckte att min skolbyggnad var väldigt kreativ och väldigt intressant min skoluppsats för barn det har många klassrum där många studenter studerar. Min skolupplevelse är väldigt stor varje dag och min skola är den bästa i hela staden. Jag är stolt över att studera i stadens bästa skola. Varje dag på morgonsamlingen i min skola står jag med mina vänner där och skanderar nationalsången. Efter samlingen flyttar vi in ​​i våra klassrum som är ganska avslappnade, min skoluppsats för barn. Vi och vår lärare hälsar på oss dagligen och frågar om våra läxor såväl som oss själva. Vår förstagångslärare är väldigt snäll och cool man.


Han lär oss inte bara utan också underhåller oss. Han är mycket kvick och förståelsen för ämnet är mycket djup så han förmedlar sin kunskap och visdom också. Vi lär oss mycket av honom som disciplin, företagsamhet, självförtroende och etc. Vi har en stor lekplats, ett mycket trevligt och anständigt bibliotek tillsammans med det finns en vetenskapssal som har olika vetenskapliga saker för barn. Vi njuter av varje dag och deltar i alla skolaktiviteter som dans, frågesport, sång, sport, skrivtävlingar och inomhusspel, min skoluppsats för barn.


Jag betraktar min skola som en Guds välsignelse. De tjänar verkligen nationen och förbereder oss min skoluppsats för barn ger vår fulla del i utvecklingen av nationen. Jag är välsignad över att ha många skolor i vårt land som erbjuder bra utbildning men ändå personlig utveckling för varje medborgare. Tidigt i säng, tidigt till att gå upp gör männen friska, rika och kloka. Detta är citatet jag har hört sedan barnsben och jag fann det som absolut sanning. Eftersom jag är student så följer jag en enkel rutin förutom söndagar. Så min rutin är att äta frukost som är ett glas mjölk med några kex, min skoluppsats för barn.


Efter det sitter jag med min bok och läser kapitlen som jag behövde för att förstås i de kommande lektionerna till kl. Jag avslutar alltid nästan mina läslektioner under denna period på tre timmar. Jag tror inte på den sista timmens förberedelser så jag börjar tidigt varje dag och äter min måltid kl. gå till min skola med mina två vänner Eric och Buddy på cyklar. Vår skola börjar kl 10. så jag kom dit med vänner 15 minuter tidigare. Jag är alltid mycket intresserad av skolarbete och för varje period lärare. Jag är alltid uppmärksam i mitt klassrum på vad varje lärare säger och jag ger dem respekt, full respekt.


Eftersom jag lär mig olika ämnen på min skola är vår första period engelska och den sista är världshistoria. På rasten går jag alltid till matsalen och tar deras goda te. Efter det flyttar jag till lekplatsen med mina vänner, vi besöker också biblioteket ofta och lånar böcker relaterade till ett visst ämne. Så fort rasten är slut går vi tillbaka till klassen för att studera fyra perioder. Vi tyckte att lågkonjunkturen var mycket fräschare och ger oss energi att studera vidare. Vår skola slutar kl 16.00. och jag återvänder till hemmet runt sid. att ta ljus min skoluppsats för barn. Jag vilar i 30 minuter och efter det går jag ut på gatan för att leka med vänner som är i min granne. Vi spelar olika spel som cricket, honung och badminton.


Dessa typer av sporter fräschar upp vårt sinne och gör oss aktiva. Jag kommer tillbaka hem i solnedgången och tar en dusch då känner jag mig väldigt lätt, min skoluppsats för barn. Efter att ha ätit middag tar jag en lätt promenad sida vid sida med min mamma. Under promenaden berättar hon alltid bra historier för mig och runt 10 kl. jag går och lägger mig. Vi går ofta till djurparken för underhållning och ibland går vi på picknick med grannar eller släktingar. Skolan, det är en institution vars huvudsakliga uppgift är att överföra kunskap till unga. Det är byggnader vars undervisningsområden. Det är en utbildningsplats men i mina ögon är det en skola och mycket mer.


Min skola är kunskapens vagga, den är också en plats för möten, umgänge, vackra och svåra stunder. Min skola är drivkraften för allt som händer i mitt liv och allt som kommer att hända i mitt nästa liv. Det här är rundan som jag är skyldig mig själv att springa, och hur mycket jag kommer att få en bra uppkörning till mig. Om det är tillräckligt bra startar inte, kommer sluta och innan hade jag hoppats och jag hamnar i livet utan möjlighet till framgång och framsteg, utan att ha råd med sina barn och sig själva bättre imorgon. Dessutom är den rund vilket för med sig många andra glädjeämnen i livet. När jag tänker på skolan ser jag hur det här är min uppväxtplats.


Med början på dagis, genom lågstadiet och gymnasiet, och senare fakulteten, är skolan en plats där jag alltid lär mig, växer och etablerar mig, umgås, vara en vän, för att hjälpa andra, att älska och bli älskad. Skolan är min vän som följt mig från barndomens början och kommer att följa mig till livets slut, eller i andra former. För närvarande är min skola ett materiellt objekt som har sin egen själ. Inom skolan förmedlar våra lärare osjälviskt min skoluppsats för barn medan vi sitter i bänkarna och lyssnar noga på dem.


Det finns också en plats där varje student ryste minst en gång i ditt liv, Ers Majestät, tavlan. Men när vi ser på hjärtat, när vi befinner oss framför svarta tavlan inser vi hur mycket vi mognar som person, så länge vi anammar materialet, eller snarare, hur vi ansvarsfullt kan ta med oss ​​de åtaganden som vi fick, och när vi inser detta kan vi säga att skolan är vårt andra hem. Min skola är mer än en vanlig byggnad. Ärligt talat, min skola och mitt arbete, professorer förmedlar kunskap och känner sig tillsammans med sina kamrater som i en stor familj, med bröder och systrar.


Men värmen i hemmet kan ingenting ersätta, men skolan är verkligen det vackraste skedet i livet för varje person. En plats som är speciell är min skola. Skolan är ett andra hem för mig, jag bär är alltid i mitt hjärta. Du kanske frågar, men hur? Så väldigt lätt, det finns alla min skoluppsats för barn kära vänner och lärare samt mina andra föräldrar, min skoluppsats för barn. I skolan delar vi alla glädjeämnen, sorger och litar alltid på varandra, därför att så vänner och är lättare att övervinna sina problem och stunder min skoluppsats för barn lycka till oss högre om några fler ser fram emot vår lycka.


Skolan är mig uppfyllt liv, vänskap och äkta kamratskap jämförs ibland med hans lilla imperium. Skolan är vårt andra hem och vi alla håller henne i hennes knä. Det är som en omtänksam mamma, och för oss den verkliga overkliga sagan. En skola är en plats där vi spenderar mycket tid varje dag. Det är en speciell plats för mig. Ibland gläds jag åt att gå in i det, min skoluppsats för barn, och en gång på väg ut. Oavsett hur det ser ut har skolan olika betydelse för varje elev. Varje skola ser på sitt eget sätt. Vissa skolor och lärande representerar glädje och tillfredsställelse, en svår plåga och daglig skyldighet som aldrig kan lösas, och vissa bär endast tillfälligt.


jag, min skoluppsats för barn, personligen gillar jag skolan och det kan jag säga att hon är, min skoluppsats för barn, hittills är redan sedan år inte ett problem för dig eftersom jag älskar att lära mig, oavsett om jag är en bra student eller av en tredje anledning - jag vet inte. Men, och jag brukade vara trött, sex timmar varje dag, inte ett dugg, min skoluppsats för barn. Det finns ingen organiserad skola är inte allt perfekt, det kan vara bättre. Klasser skulle ibland vara intressanta. Jag vet att vår skola är den äldsta stadens skolor och att ett stort antal generationer ur det med en bra utbildning, min skoluppsats för barn, så jag försöker lossa på allt min skoluppsats för barn. I skolan lär vi oss, vi skaffar oss ny kunskap som kommer att vara användbar för vår framtid, Druse och ömsesidigt erfarenhetsutbyte.


Förutom promenad och samtal på stora helgdagar, och tysta viskningar i klassrummet, i skolan alltid bland eleverna har alltid och konflikt. Men de är en integrerad del av och är inte olösliga. Lärare försöker att vårt beteende blir bättre, och kunskapen desto större. Eleverna inser det inte. De tror att de vet bäst.





prov på redaktionell essä



Tillsammans med detta är det en minuts bön varje morgon i skolan, där vi dyrkar Saraswati Maa, vilket leder till utvecklingen av religiös känsla i oss. Bortsett från detta väcker nationalsången under bönen och Vande Mataram och slagord under semestern känslan av nationell integration. Förmågan att arbeta och lära sig ordentligt i klassrummet utvecklas samtidigt som de blir disciplinerade. Att dela mat med vänner och leka med dem i skolintervallet, det är väldigt bra att dela våra tankar med vänner och det skapar också en känsla av socialitet hos oss. Det finns också en chans att få goda vänner. Många idrottsaktiviteter anordnas också då och då för att lära ut idrottsandan hos barn så att sportintresserade elever kan få en möjlighet att visa upp sin talang.


Utöver detta anordnas allmän kunskapstävling om landets och världens kunskap, även konstrelaterad tävling för att utveckla kreativ förmåga hos barn. Många andra sådana aktiviteter anordnas av skolan, vilket hjälper barnen att röra sig snabbt. De får också hjälp med att öka sina kunskaper och färdigheter inom olika områden. Det läggs också stor vikt vid att hålla renlighet och disciplin i min skola. Motiverande budskap ges också i skolan varje dag, vilket ger inspiration att gå vidare och hjälper också till att nå våra mål. Alla typer av aktiviteter i skolan är inte bara för underhållning utan hjälper också till att utveckla dina färdigheter inom andra områden. Många typer av aktiviteter inklusive PT leder också till fysisk utveckling.


Många experiment görs också för praktisk kunskap om ämnen som fysik och kemi, vilket hjälper till att lära sig mycket. Att se de gröna träden och träden i skolans lokaler fräschar samtidigt upp sinnet, det hjälper också att förstå naturens betydelse. Jag är väldigt förtjust i min skola och jag älskar den, för förutom att studera i skolan får jag en chans att delta i sport och kulturaktiviteter, vilket ger mig mycket att lära mig. Låt mig berätta för dig, min skola ligger på en lugn plats cirka 1 kilometer från mitt hus, där det finns många träd och stadens föroreningar och buller inte hörs, vilket gör att min skola ser extremt ren och fridfull ut.


Jag åker till min skola med skolbuss varje morgon, samtidigt som skolan också tar hand om min resa, har min skollärare ett fullständigt register över att nå från hem till skola och från skola till hem. Min skola är tillräckligt stor för att undervisa runt elever, det speciella är att alla elever behandlas lika och det finns ett fullständigt fokus på att skapa en bättre framtid för dem. I min skola ägnas också särskild uppmärksamhet åt elevernas bekvämligheter, så att eleverna inte lider av något slag och de kan slutföra sina studier med hängivenhet. Låt mig berätta att min skola grundades år , och sedan dess har det skett mycket utveckling i den här skolan, min skola är rankad först i staden för utbildningens kvalitet.


Fler och fler föräldrar som bor i den här staden vill få sina barn antagna till min skola eftersom skolans resultat hittills har varit mycket bra, jag hoppas att min skola kommer att förbli nummer ett även i framtiden. När vi pratar om skolans design, så ser flervåningsbyggnaden på min skola vacker ut och lockar alla på sin sida. Det finns cirka 50 rum i denna skola, där varje rum har ett bra arrangemang av ljus, tillsammans med fönster, så att barnen också kan njuta av den naturliga luften medan de studerar, det finns också tillräckligt med ljus från fönstren. Bänken har arrangerats i varje klassrum på ett systematiskt sätt, en svart tavla och en whiteboard i varje klassrum, genom vilka lärare ger information om vilket ämne som helst till barn.


Min skola har en stor lekplats, som också har en basketplan, cricketnät, skissar och bordtennis. Har också ett datorlabb för att utveckla tekniska färdigheter, där barn lär sig grunderna i dator och får relaterade lektioner så att de kan använda den bättre i sin framtid. Min skola har också ett bibliotek, där flera tusen böcker förvaras, det är ganska stort, där många barn kan sitta och läsa samtidigt. Många gånger tar jag till och med med mig böcker relaterade till min kurs från biblioteket till hemmet, vilket hjälper mig att få information om ett visst ämne. Min skola har också en stor trädgård, som har många sorters träd, vilket är väldigt trevligt att se och ger skolan naturlig skönhet, det skapar också en känsla av att skydda miljön inom eleverna.


I min skola studerar människor från alla religioner tillsammans, vilket skapar en känsla av jämlikhet och lär sig att leva tillsammans. Min skola är en statligt erkänd privatskola, där barn från klass 1 till klass 12 kan studera. Låt mig berätta att min skola också har bidragit till Swachh Bharat Mission of Indian Government. Lärare är högt kvalificerade, intelligenta och erfarna, som informerar barn om alla ämnen på ett bättre och enklare sätt så att de kan få kunskap om varje ämne. Min skola har också en aula, där det då och då anordnas många kulturprogram. För detta, under vår nationella festival Independence Day, Republic Day och Gandhi Jayanti, anordnas också barn tal, debatttävlingar, uppsatsskrivartävlingar och olika tävlingar.


Min skola har alla faciliteter och sättet att studera är också väldigt progressivt och kreativt, så min skola är den bästa skolan. Människan föds inte intelligent, genom att komma till denna jord får hon kunskap, och hon får denna kunskap från sin skola. Skolan spelar en viktig roll för att föra varje människa i rätt riktning och nå framgång i sitt liv. Skolan är min vän som följt mig från barndomens början och kommer att följa mig till livets slut, eller i andra former. För närvarande är min skola ett materiellt objekt som har sin egen själ. Inom skolan förmedlar våra lärare osjälviskt kunskap medan vi sitter i bänkarna och lyssnar noga på dem. Det finns också en plats där varje student ryste minst en gång i ditt liv, Ers Majestät, tavlan.


Men när vi ser på hjärtat, när vi befinner oss framför svarta tavlan inser vi hur mycket vi mognar som person, så länge vi anammar materialet, eller snarare, hur vi ansvarsfullt kan ta med oss ​​de åtaganden som vi fick, och när vi inser detta kan vi säga att skolan är vårt andra hem. Min skola är mer än en vanlig byggnad. Ärligt talat, min skola och mitt arbete, professorer förmedlar kunskap och känner sig tillsammans med sina kamrater som i en stor familj, med bröder och systrar. Men värmen i hemmet kan ingenting ersätta, men skolan är verkligen det vackraste skedet i livet för varje person.


En plats som är speciell är min skola. Skolan är ett andra hem för mig, jag bär är alltid i mitt hjärta. Du kanske frågar, men hur? Så väldigt lätt, det finns alla mina kära vänner och lärare samt mina andra föräldrar. I skolan delar vi alla glädjeämnen, sorger och litar alltid på varandra, eftersom så vänner och är lättare att övervinna sina problem och stunder av lycka till oss högre om någon mer ser fram emot vår lycka. Skolan är mig uppfyllt liv, vänskap och äkta kamratskap jämförs ibland med hans lilla imperium. Skolan är vårt andra hem och vi alla håller henne i hennes knä. Det är som en omtänksam mamma, och för oss den verkliga overkliga sagan. En skola är en plats där vi spenderar mycket tid varje dag.


Det är en speciell plats för mig. Ibland gläds jag åt att gå in i det, och en gång på väg ut. Oavsett hur det ser ut har skolan olika betydelse för varje elev. Varje skola ser på sitt eget sätt. Vissa skolor och lärande representerar glädje och tillfredsställelse, en svår plåga och daglig skyldighet som aldrig kan lösas, och vissa bär endast tillfälligt. Jag, personligen, jag gillar skolan och jag kan säga att hon är, hittills, redan sedan år är inte ett problem för dig eftersom jag älskar att lära, oavsett om jag är en bra student eller av en tredje anledning-jag vet inte.


Men, och jag brukade vara trött, sex timmar varje dag, inte ett dugg. Det finns ingen organiserad skola är inte allt perfekt, det kan vara bättre. Klasser skulle ibland vara intressanta. Jag vet att vår skola är den äldsta stadens skolor och att ett stort antal generationer ut ur den med en bra utbildning, så jag försöker lösa upp alla dess brister. I skolan lär vi oss, vi skaffar oss ny kunskap som kommer att vara användbar för vår framtid, Druse och ömsesidigt erfarenhetsutbyte. Förutom promenad och samtal på stora helgdagar, och tysta viskningar i klassrummet, i skolan alltid bland eleverna har alltid och konflikt.


Men de är en integrerad del av och är inte olösliga. Lärare försöker att vårt beteende blir bättre, och kunskapen desto större. Eleverna inser det inte. De tror att de vet bäst. Skolan har en viss ordning på vilka som ska ta hand om vårdchef och hans assistenter, psykologer, lärare, lärare och all skolpersonal. Men de som sätter reglerna är nödvändigt att respektera dem. Skolan äter faktiskt en varm plats och när du är i är det ungefär som när du är hemma. Allt i att hon fungerade som en stor familj som tillsammans uppnådde minnesvärda mål.


Det är inte en plats för daglig förnedring och tristess som någon tro, men det är en plats du gör bra även när du inte ser det. Min skola är stor och har många klassrum. Varje klassrum är annorlunda och speciellt på sitt sätt. Vi har till exempel särskilda klassrum för konst, musik, historia och geografi, kemi, fysik och biologi samt historia och geografi. Utöver allt detta har vi ett skåp med Informationsmaterial och gym. Det största av alla klassrum för konst. Den är rymlig och transparent och har stora fönster för att göra det mer naturligt ljus och väggarna är vita. Bänkar placeras på cirkeln så att vi alla sitter bredvid varandra.


Mitt bland hundratals konstlärare, såväl som hennes staffli, när det då och då någon färg eller ett utkast att visa oss. På väggarna i vårt arbete med klasser. På lördagar i klassrummet och höll en konstavdelning där duktiga elever lämnar och de som älskar att rita. Ärade rektor, respekterade lärare, gäster och mina kära vänner, jag välkomnar er alla hit för att fira vår skoldag. Jag är oerhört hedrad över att få en sådan fantastisk möjlighet att tala inför denna hedervärda sammankomst om vår skola. kära vänner! den stora byggnaden där vi studerar just nu, har framgångsrikt avslutat 25 år av sin undervisning.


Under denna resa på 25 år har den här skolan skapat många smarta elever som tjänar vårt land idag, med sina bästa möjliga förmågor. Min skola har otaliga prestationer att listas. Låt mig berätta några här för att markera denna dag som en speciell dag för oss. Jag började studera i den här skolan från första början. Det här är den första skolan där jag klev in. Faktum är att den här skolan har en speciell relation till min familj. Mina bröder, systrar, familjemedlemmar och släktingar, de flesta av dem, har undervisats och tränats av denna skola.


Den här skolan är väldigt speciell för mig att den har gjort mig till den jag är idag. Jag har lärt mig många saker härifrån som skulle hänga med mig länge för resten av mitt liv. Ärade lärare! Skolorna är gjorda av lärarna med en effektiv teamledning, engagemang, uppriktighet och kärlek till undervisning. Jag är väldigt stolt över min skola att den har en av de bäst erfarna lärarna på listan. Alla mina skollärare och andra medlemmar är väldigt passionerade. Faktum är att de har arbetat mycket hårt för att göra denna skola till en av de bästa utbildningsplatserna i hela vårt område. Käre herre! Den bästa skolan är en där lärarna förstår vad som behövs i utbildningen för en elev. Lärarna på min skola är mycket uppriktiga och samarbetsvilliga med eleverna.


De vet hur man håller en balans mellan studier och andra aktiviteter. De håller sina elever aktiva och alerta i både läroplansaktiviteter och aktiviteter utanför läroplanen. Skolan är som en elevs andra hem. Den lär dig de goda sederna och goda vanorna i ditt liv. Min skola är en idealisk skola som förbereder en elev grundligt. Den betonar disciplin, hängivenhet, uppriktighet och hårt arbete. Min skola ger den bästa miljön för att sköta en elev. Det främjar de bästa egenskaperna någonsin av självförtroende, motivation och passion bland studenter. De bästa skolorna har alltid de bästa resultaten.


Vi borde alla känna stolthet över vår skola eftersom den har förberett de bästa sinnen. Det har skapat många framgångsrika personer, ingenjörer, läkare, advokater, affärsmän, IT-proffs, tjänstemän etc. Skolorna som vår är en nations verkliga tillgångar. Nationerna är stora med de starkaste institutionerna. vi alla har väldigt underbara dagar av att lära och uppleva saker i skolan. Varje år lämnar många av våra vänner denna skola genom att avsluta sin utbildning här. Vi kommer alla att ersättas av de andra eleverna här. Den bästa tiden går alltid fort. Vi kanske inte har en annan möjlighet att bli en del av ett så prestigefyllt institut i vårt liv igen. Vi måste göra vårt bästa för att maximera vår inlärning och förståelse från detta underbara institut Tiden går alltid fort, kära vänner.


För i vår framgång ligger vår skolas framgång.

No comments:

Post a Comment